Quickscan

Door de continue doorontwikkeling van CClaw kan het natuurlijk zijn dat u bepaalde functionaliteiten niet kent en dus niet gebruikt. We hebben daarom onderstaande quickscan gemaakt. Door middel van het beantwoorden van onderstaande 11 vragen weet u of u optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van CClaw. En dus ook óf en waar er nog verbeteringen mogelijk zijn. Dit kan tijd en dus geld besparen!

1. Digitale dossiervorming: worden alle in - en uitgaande documenten en e-mails ook binnen CClaw opgeslagen?
Het is mogelijk binnen CClaw alle in - en uitgaande correspondentie en e-mails op te slaan in het dossier. Zo staat alle correspondentie overzichtelijk bij elkaar in één digitaal dossier. Ervaring leert dat we in een dag uw kantoor over hebben op digitale dossiervorming.
2a. Document Management: Bij ons op kantoor is altijd duidelijk wat de meest recente versie van een document is. Dit zorgt voor een soepele en efficiënte samenwerking tussen collega´s.
Wanneer documenten regelmatig worden aangepast is versiebeheer van documenten geen overbodige luxe. Eénieder op uw kantoor heeft waarschijnlijk een eigen manier van bewaren van versies van documenten en soms gebeurt het dat er zaken ten onrechte overschreven worden. En wat was nu de laatste versie? Met ons document management systeem werkt u met versiebeheer. Er is geen discussie meer over de versie van een document: iedereen werkt met dezelfde meest actuele versie.
2b. Document Management: kunt u met één of enkele zoekwoord(en) makkelijk de hele database doorzoeken naar dat ene benodigde document?
Door middel van Full Text Search heeft u met slechts enkele zoekcriteria snel alle documenten op een rijtje. De snelle traceerbaarheid van documenten, het eenvoudige raadplegen ervan en het voorkomen van alle handelingen die aan papieren documenten verbonden zijn, besparen veel tijd.

Voorbeeld van een digitaal dossiers in CCdms
3. Digitaal declareren en aanmanen: worden de declaraties en aanmaningen digitaal vanuit CClaw verzonden?
Deze koppeling met de KvK is makkelijk te realiseren en scheelt tijd. Deze integratie is mogelijk in CClaw vanaf versie 4.10.54. Mocht u een eerdere versie hebben dan verzorgen wij eerst kosteloos een update. Wij zorgen er dan vervolgens voor dat deze functionaliteit voor het kantoor gerealiseerd wordt.
4. Financieel: weet u hoe uw kantoor er financieel nu echt voor staat, ofwel bent u "In Control"?
In CClaw zijn diverse rapportages beschikbaar. In deze tijd waarin we dagelijks bezig (moeten) zijn met kostenbesparing is een heldere verslaglegging en duidelijk inzicht noodzakelijk. In een korte telefonische introductie leiden wij u langs de V&W, de balans en de begroting (in het geval u CClaw Professional gebruikt).
Ik krijg maandelijks mijn V&W rekening, mijn balanspositie en weet of medewerkers boven budget hun werkzaamheden uitvoeren.
5. Effectief debiteurenbeheer: bent u exact op de hoogte van de status van elke declaratie? Heeft u inzicht in eventuele prijsafspraken met debiteuren?
Het is mogelijk de declaraties te categoriseren waardoor er meer duidelijkheid ontstaat. Voeg daar de gemaakte afspraken aan toe. Controleer zo makkelijk dagelijks wie er gebeld moet worden. Door een effectief beleid kan wel tot 25% verbetering van betalingen opleveren. Plan samen met ons een halve dag, het werkt verhelderend!
Als ik mijn overzicht ouderdomsanalyse opvraag weet ik precies wat er in de kolom ouder dan 120 dagen staat en waarom.
6. Crediteuren betalingen en inlezen van bankafschriften: doet u dit al digitaal?
Als u dit soort zaken handmatig doet moet u weten dat binnen CClaw de mogelijkheid bestaat om deze procedure van te betalen crediteuren automatisch en dus digitaal te laten verlopen. Uiteraard bepaalt u zelf wie wel en wie niet betaald wordt en voor hoeveel. Tevens kunt u de bankmutaties inlezen. De boekhouding wordt direct bijgewerkt dus u bent altijd up to date.
7. Mailingen: houdt u uw cliënt met behulp van CClaw regelmatig op de hoogte van interessante ontwikkelingen?
Door op diverse manieren de cliëntrelaties te categoriseren ontstaat er een database met veel nuttige informatie. Deze informatie kan worden gebruikt voor allerlei mailingen of deze nu fysiek (per post) of digitaal (via e-mail) verlopen.
Wij sturen regelmatig informatie naar onze cliënten om het contact te onderhouden en te verbeteren
8. Periodieke posten: worden maandelijks automatisch alle investeringen als afschrijving en alle kosten ten laste van het resultaat geboekt?
In CClaw kan het zo geregeld worden dat alle periodieke kosten en baten keurig uitgesmeerd worden over een jaar. Denk aan afschrijvingen van investeringen maar ook bijvoorbeeld de aansprakelijkheidsverzekering. Hiermee worden cijfers vele malen betrouwbaarder, het voorkomt schommelingen in de winst-en verliespositie. Het geeft een reëler beeld van uw positie. Middels een korte telefonische instructie leren wij uw medewerkers om te werken met periodieke posten.
9. Regelen van rechten in CClaw: heeft u voor al uw medewerkers bepaald en geregeld wat ze wel en niet mogen bewerken, verwijderen en inzien?
Als in uw geval iedereen alles mag in CClaw zou het kunnen zijn dat er behoefte is aan deze functionaliteit. Alle medewerkers hebben dan eigen inloggegevens. U kunt ze bepaalde rechten toekennen en dan snelkoppelingen toevoegen. Dus elke medewerker heeft dan een eigen CClaw bureaublad waarop de veel gebruikte functies staan opgegeven. Functies die zij niet gebruiken zien zij ook niet staan.
10. Wordkoppeling: kunt u zelf de sjablonen en modellen maken, aanpassen en verbeteren?
Hier geldt het spreekwoord "onbekend maakt onbemind". Door het zelf kunnen maken en aanpassen van sjablonen kan de correspondentie sneller en efficiënter worden geproduceerd. In een sessie van een halve dag bent u geheel bij in het zelfstandig aanpassen en maken van sjablonen.
Wij werken daardoor optimaal met de Word integratie.
11. KvK koppeling: Kunt u automatisch relatiegegevens invoeren en uittreksels opslaan in CClaw vanuit een koppeling met de KvK?
Deze koppeling met de KvK is makkelijk te realiseren en scheelt tijd. Deze integratie is mogelijk in CClaw vanaf versie 4.10.54. Mocht u een eerdere versie hebben dan verzorgen wij eerst kosteloos een update. Wij zorgen er dan vervolgens voor dat deze functionaliteit voor het kantoor gerealiseerd wordt.

Resultaat

U heeft 0 keer `Ja` ingevuld.

Top, u bent een voorbeeldkantoor. Uw zaken zijn op orde! Héél goed, u bent aardig op weg maar er zijn nog een aantal verbeterpunten. Schroom niet en neem contact met ons op. Met vaak een kleine instructie of uitleg en veelal zonder extra kosten of minimale kosten kunt u veel effectiever gebruik maken van CClaw. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Als u hieronder uw gegevens invult en verzend dan nemen wij contact met u op. Goed, u bent aardig op weg maar er zijn nog een aantal verbeterpunten. Oei, u kunt nog veel efficiëncy slagen maken.
Schroom niet en neem contact met ons op. Met vaak een kleine instructie of uitleg en veelal zonder extra kosten of minimale kosten kunt u veel effectiever gebruik maken van CClaw. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Uw zaken op orde!

Als u hieronder uw gegevens invult en verzend dan nemen wij contact met u op.

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord