KEI goed op de hoogte!

Vanuit Clip Consultants bieden wij onze klanten een keuze. Zoals eerder  aangegeven zijn wij achter de schermen bezig om hierop straks goed voorbereid te zijn. Voor advocatenkantoren die werken met CClaw en procederen zijn we momenteel bezig met het ontwikkelen van een systeemkoppeling samen met onze Lexxyn Groep partners. Ook bieden wij klanten de (uitgebreidere) mogelijkheid te koppelen met andere partijen zoals Instrumenti van Topicus.

 

Hoe zat het ook alweer?

KEI (programma Kwaliteit en Innovatie van de rechtspraak) heeft als doel procedures en sneller en eenvoudiger te maken door -digitale- modernisering van de Rechtspraak. Voor alle advocaten wordt op termijn digitaal procederen verplicht. Het moment van invoering nadert voor alle typen zaken en alle procespartijen, maar gaat uiteraard gefaseerd.

Via zowel Mijn Rechtspraak als het Aansluitpunt Rechtspraak kunt u straks digitaal procederen. Mijn Rechtspraak is een beveiligd webportaal dat door burgers en professionele procespartijen gebruikt wordt. In het webportaal vult u handmatig een formulier in om een procedure te starten. Ook kunt u stukken één voor één uploaden en/of downloaden. Het Aansluitpunt Rechtspraak is een koppeling voor geautomatiseerd berichtenverkeer. U kunt dan vanuit het eigen administratiesysteem geautomatiseerd gegevens uitwisselen met de Rechtspraak. Via het Aansluitpunt Rechtspraak kunt u in een keer grote aantallen documenten versturen of ontvangen.

Synergie met Lexxyn Partners

In nauwe samenwerking met onze partners binnen de Lexxyn Groep (waaronder ICT Concept en Trivium Software) hebben we de afgelopen maanden een eigen aansluitpunt gecreëerd dat met de systemen van de Rechtspraak is gekoppeld. U kunt zich wellicht voorstellen dat dit niet met een vingerknip geregeld is. Een aansluitpunt is een belangrijke schakel in de communicatie tussen advocatenkantoren en de Rechtspraak. Beveiliging en validatie van integriteit zijn belangrijke hordes die hier genomen moeten worden. Na een procedure die maanden in beslag heeft genomen kunnen we met enige trots melden dat de eerste berichten zijn uitgewisseld. Een zeer belangrijke mijlpaal is hiermee bereikt.

En nu?

Nu de eerste berichten zijn uitgewisseld, kunnen we starten met het integreren van de vele mogelijke berichten in uw systeem. De kunst is natuurlijk om de communicatie met en terugkoppeling van de Rechtspraak op een voor gebruikers volkomen logische wijze te integreren. Daar zijn we dan ook volop achter de schermen mee bezig. Uiteindelijk is natuurlijk het doel dat het digitaal procederen geen last maar een lust wordt! Voordat KEI bij klanten kan worden uitgerold, moet nog een groot aantal zaken geregeld worden, door álle betrokken partijen.

Uiteraard komt dit onderwerp uitgebreid aan bod tijdens onze klantendag  op 22 juni. Daar hoort u de laatste stand van zaken en uiteraard is er volop gelegenheid de vragen die u ongetwijfeld heeft te stellen. Aanmelden kan nog tot en met 1 juni!

Graag tot ziens.
Team Clip Consultants          

                                               

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord